Milyen pózban alszol? Így hat az egészségedre!

alvás

Életünk jelentős részét alvással töltjük, nem mindegy tehát, hogy milyen az alvásunk minősége. Az alvás minősége és mélysége sokban függ az alvási pozíciótól, illetve attól is, hogy az alvó milyen gyakran vált pozíciót egy éjszaka során. Vannak, akik ugyanabban a pozícióban ébredtek, mint ahogyan elaludtak, sokszor teljesen elgémberedve, mások meg egész éjszaka forgolódnak és úgy érzik, sosem találják meg a megfelelő testhelyzetet a pihentető alváshoz.

IDE kattintva megtudhatod, hogy melyek a figyelmeztető álmok! 

Háton alvás

Ha a hátadon szoktál elaludni, az abban az esetben jó és egészséges, ha túlsúlyos vagy, gerincbántalmaid vannak, például gerinc sérved, vagy a nyaki csigolyád okoz fájdalmat. Jó ez a pozíció akkor is, ha ízületi bántalmaid vannak, reggelre csökkenhet a fájdalom és úgy érezheted, könnyebben mozgatod a végtagjaidat.

Nem tanácsos háton aludnod, ha a refluxszal vannak problémáid, ha asztmás vagy, vagy valamilyen más légúti betegséged van.

A legutóbbi kutatások összefüggést találtak az alvási pozíció és az álmodás között. Nagyobb eséllyel álmodsz, és emlékszel az álmaidra, ha a hátadon alszol.

IDE kattintva az álmokról tudhatsz meg többet!

alvás

Bal  oldalon alvás

Általában megfigyelhető, hogy a jobb kezesek szívesebben fekszenek és alszanak el a bal oldalukon. Ennek a pozíciónak hosszútávon elsősorban esztétikai hátrányai lehetnek, ugyanis nem csak az arc, de a mell körüli ráncok előidézésében és mélyítésében játszik szerepet ez az alvási pozíció. Ha szeretsz a bal oldaladon aludni, akkor próbálj minél többször a hátadra és a másik oldalra is fordulni, hogy ne a bal oldalad érje a folyamatos terhelés.

Jobb oldalon alvás

Ha a jobb oldaladon alszol, és egész éjszaka ezen az oldaladon fekszel,  folyamatos nyomás alá kerül a májad, amely éjszaka a legaktívabb. Kutatások bizonyítják, hogy míg a vese délután, a máj éjjel 1 és 3 óra között aktív. Fontos, hogy ebben az időszakban ne aludj a jobb oldaladon, hogy a májad maradéktalanul elláthassa a méregtelenítő funkcióit. Ha a jobb oldaladon alszol, akkor valószínűleg színes, aktív álmokat látsz, olyan álmokat, amelyekre érdemes emlékezni.

IDE kattintva megtudhatod, mire figyelmeztetnek az álmaid!

alvás

Hason alvás

Hason alvás közben – a háton alváshoz hasonlóan – sokkal egyenletesebben oszlik a terhelés, viszont túlsúlyosság és szívbetegség esetén ez a pozíció nem ajánlott. Ha semmilyen egészségügyi problémád nincs, vagy nem tudsz róla, hogy lenne, akkor aludj nyugodtan hason, mert ez a pozíció nem járul hozzá semmilyen betegség kialakulásához.

Ha ebben a pozícióban alszol, akkor nagyon ritkán emlékszel az álmaidra. Ha mégis emlékeznél rájuk, akkor azok nagyon fontos üzenetet hordoznak.

Nem tudod kipihenni magad éjszakánként, sokat alszol, de mégis kialvatlannak érzed magad, vagy egyáltalán nem tudsz elaludni? Akkor lehet, hogy szellem vagy pedig energiavámpír van a közeledben, akik elszívják az energiáidat! Machita vagy pedig Gabó jósnők segíthetnek neked megtanulni védekezni a szellemek és az energiavámpírok ellen, a 06 90 633 931-es telefonszámon (485 Ft/perc)!

Elérhetőek külföldről is: Romániából a 0903760664 (1,56€/p) számon, Szlovákiából a 0900605908 (1,61€/p) számon, Szerbiából pedig a 0901855854 (120din/p) számon!

Lájkolj minket!

[fbcomments]

Ezt olvastad már?

Hagyjon választ

Változtass a jövődön most

Most lehetőséged van, hogy jobbra fordítsd az életed

Kérd jósaink segítségét