CTR jelentése
Mi a CTR jelentése? A CTR az angol Click-Trough Rate rövidítése, ami magyarra fordítva annyit jelent átkattintási arány. Ezt a mérőszámot sokkal jobb használni, mint simán csak a kattintásszámot, hogy hányszor kattintottak a hirdetésre vagy az oldalra.
A CTR-t használjuk PPC kampányok mérése közben ezen túlmenően konverzió optimalizálásban és a keresőoptimalizálásban is.
Miért értékesebb a CTR mérőszám, mint simán a kattintások száma? Ezt egy egyszerű számítással szeretnénk illusztrálni.
Hirdetés 1: megjelenés 1000 alkalommal a találati oldalon, 30 alkalommal kattintottak a hirdetésre
Hirdetés 2: megjelenés 10.000 alkalommal a találati oldalon, 275 alkalommal kattintottak a hirdetésre
Annak ellenére, hogy a Hirdetés 2 összesen 275 kattintást kapott, még nem azt jelenti, hogy jobban szerepelt, mint a Hirdetés 1, mert a Hirdetés 2-nek 10x annyi alkalma volt generálni azt a 275 átkattintást. Tehát ha a Hirdetés 1 adatait megszorzod 10-vel akkor máris látszik melyik kampány lenne eredményesebb hosszútávon.
Amennyiben szeretnél többet olvasni a témában, ajánlom a Google lírásait.
CTR számítása
Az átkattintási arány számításhoz két számadatot kell tudnunk, az összes kattintásnak a számát, illetve az összes megjelenés számát. Ebből a két adatból már egyszerűen ki tudjuk számítani a CTR-t. CTR=(összes kattintás/összes megjelenés)x100.
CTR kalkulátor
Természetesen elérhetőek már az online térben CTR kalkulátorok. Az általunk ismert CTR kalkulátort ide kattintva találod meg. Természetesen nem javasoljuk. hogy minden egyes alkalommal látogass el az oldalra és pötyögd be a számokat.
A keresőoptimalizálásban a CTR mérésére a Google által ingyenesen biztosított Google Search Consolt ajánljuk.
CTR mérése
A tökéletes eszköz? Szerintünk SEO szempontból a Google Search Console a tökéletes eszköz a weboldal alapadatinak mérésére és figyelésére.
- összes kattintás
- összes megjelenés
- átlagos átkattintási arány
- átlagos pozíció
Nincs szükség arra, hogy minden alkalommal kalkulátorba beírd a számokat, itt megtalálod a Performance (baloldali menü) fül alatt.
Szeretnél többet tudni az online marketingről? Esetleg elmélyülnél a webshop marketingben?